Ferie, fri og filosofi. Og bading.

Jeg har forlatt politikervennene mine i Follo, og de har forlatt meg. Det er ferietid, men jeg har ikke tatt badefri. Ferie i Telemark betyr tilgang til tonnevis av saltvann ti meter fra hytta i 4 dager. Juli betyr badetemperatur som nærmer seg 20 røde.

P1130306

Ferieidyll.

Det jobbes hardt over hele landet om dagen for det grønne gjennombruddet. Det sykles, skrives, snakkes og bades. Det tas bilder, det seiles, det akrobatiseres og demonstreres. Alt dette skjer mens jeg ligger i strandstolen med en god bok etter nok et friskt bad. Mens jeg ligger og ser på skyene som seiler sakte forbi. Mens jeg teller kronblader på en prestekrage. Mens sola går ned som en rund, brennende kule i horisonten.

P1130447

Noen ganger må man stoppe opp litt, ta en pause og se ting fra avstand. Mens jeg ligger her i strandstolen og observerer, og sakte beveger meg inn i den avslappende feriebobla hvor tiden stopper litt opp, går det opp for meg litt etter litt at jeg er med på noe stort som skjer akkurat her og nå. Det lille partiet som knapt ble lagt merke til er nå i ferd med å skrive historie. Og jeg er med. Du er også med, hvis du vil.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Grønt morgenbad i Frierfjorden med utsikt mot Yara. Jeg reflekterer over det grønne gjennombruddet som er på vei.

Legg igjen en kommentar